Yhdessä on paljon enemmän!

Vireus liikuttaa ryhmiä.

Yhdessä kuntoileminen on hauskan hengästyttävää ja innostavan tehokasta.

Vireus Ryhmäliikunnasta löydät haluamasi tunnin, olit sitten aloittelija tai kokenut liikkuja. Hyvän kunnon osa-alueet ovat kestävyys, lihaskunto ja liikkuvuus. Ne kehittyvät Vireus Ryhmäliikunnassa. Parhaat tulokset saat, kun käyt monipuolisesti erilaisilla ryhmäliikuntatunneilla arkiliikunnan ja kuntosaliharjoittelun lisäksi.

Liikutaan värikoodein:

  • Punainen: Sisäpyöräily         
  • Vihreä: Liikettä ja lihaskuntoa                       
  • Musta: Functional -pienryhmävalmennus
  • Liila: Tanssilliset tunnit
  • Pinkki: Kehon ja mielen tunnit
  • Sininen: Yhdistelmätunnit

Ryhmäliikuntatunnit sisältävät kaiken tasoisia ja tempoisia tunteja. Tarjonnassa on mm. kovaa treeniä hakeville Les Mills Body Pumpia sekä Syke Hiit, kehonhuoltoon joogaa, pilatesta sekä venyttelytunteja, rytmikkäitä tunteja kaipaaville Lavis, PartyDance  sekä Zumba ja pyöräilystä kiinnostuneille eri teemoilla sisäpyöräilytunteja niin yksinään kuin eri yhdistelmien osanakin. Ryhmäliikuntaoikeuteen kuuluu myös laaja valikoima virtuaalitunteja käytettäväksi.

Ryhmäliikunta on mahtava tapa parantaa omaa terveyskuntoa yhdessä kanssatreenajien kanssa.  Hyvä musiikki ja porukka sekä tehokkaat tunnit tempaavat sinut mukaan.  Huomaamatta saat erilaisia terveyshyötyjä mm. luustosi vahvistuu, verenpaine alenee ja nivelet pysyvät kunnossa paremmin. Ryhmiksen hyvän fiiliksen ansiosta unohdat kiireet ja stressin edes hetkeksi. Monipuolinen harjoittelu auttaa painonhallinnassa ja parantaa fyysistä kuntoa, kuten kestävyyttä sekä lihasvoimaa. 

"Ryhmistunneilla ei tarvitse itse miettiä minkälaisen treenin tekee, voi vaan heittää aivot narikkaan ja nauttia tehokkaasta treenistä." - Mia 30v

"Vireuksen ryhmiskalenterista tunnin pystyy valitsemaan omien tavoitteiden mukaisesti, haluaako kunnon hikijumpan vai rauhallisemman kehonhallintatunnin." - Riitta 45v

 "Ohjaaja kannustaa jaksamaan paremmin, kun itse luovuttaisin varmaan aiemmin. Ryhmässä liikkuminen motivoi jaksamaan." - Jarmo 52v

Tunneille on helppo tulla, sillä kaikki on valmiiksi suunniteltua ja asiakas voi vain valita itselleen sillä hetkellä parhaimman tunnin tai vaikka rakentaa tuntikokonaisuuden valitsemalla useamman tunnin peräkkäin. Ryhmäliikunnalla on monia merkittäviä terveydellisiä hyötyjä (mm. kolesterolin hallinta, tules vaivojen ehkäisy ja hallinta sekä stressinhallinta). Hyvä ryhmähenki edesauttaa treenin tehokkuutta ja jaksamista. Tsemppaava ohjaaja auttaa tekemään liikkeet oikein sekä motivoi ja innostaa tulemaan myös uudelleen. Tämän kaiken lisäksi tunneilla voi tutustua samanhenkisiin ihmisiin ja saada treenikaverin tai vaikka ystävän iäksi!

Tule rohkeasti mukaan!

Katso lisää jäsenyysvaihtoehdoista TÄSTÄ.

Jooga- ja kehonhuoltotunnit

Lempeä Jooga

Lempeä tunti tarjoaa kevyen ja rentouttavan olon helpoilla pääsäätöisesti avaavilla asanoilla. Tunti sopii aloittelijoille ja niille, jotka haluavat saada itselleen miellyttävän olon ilman liiallista rasitusta.

Yin Yoga

Lempeä Yoga jossa tehdään pitkäkestoisia venytyksiä.

Flow Yoga 

Mielen ja kehon yhteistyötä korostava ja kehon voimaa ja hallintaa lisäävä harjoitus. Asanat eli joogan erilaiset asennot haetaan hengitystä seuraten ja ne yhdistetään erilaisiksi liikejatkumoiksi. Asentojen ylläpitäminen vaatii sekä lihastyötä että keskittymistä. Syvät ja pinnalliset lihakset kehittyvät ja tietoisuus omasta kehosta kasvaa harjoitusten avulla.
Flow -nimi tulee tavasta suorittaa liikkeet sujuvasti peräkkäin. Liikkeet virtaavat alkuasennosta toiseen. Tunti sopii aloitteleville ja jo joogaa harrastaneille kuntoilijoille.

Jooga Pilates

Tunnilla yhdistetään joogan ja pilateksen harjoitteita. Pilateksesta otamme tunnille mukaan erityisesti keskivartaloharjoitteita ja jooga tuo harjoitukseen virtaavaa liikettä ja liikkuvuutta niin seisten kuin lattiallakin tehtävissä harjoitteissa. Tunti päättyy lyhyellä rentoutuksella. Tunti sopii kaikille eikä kokemusta joogasta tai pilateksesta tarvita.

Liikkuvuus ja kehonhuolto

Liikkuvuus ja kehonhuoltotunti perustuu näkemykselle optimaalisesta kehon käytöstä. Kireitä lihaksia venytetään erilaisilla venytystekniikoilla ja heikkoja lihaksia aktivoidaan. Tunnin ohjaaja on fysioterapeutti ja tunneilla käytetään uutta tietämystä kehon toiminnasta omaa kehoa ja pienapuvälineitä apuna käyttäen. Tunti on erinomainen kaikille urheilijoista liikunnan aloittelijoihin.

Fascia ja rentoutus

Kaikille sopiva tunti, joka sisältää erilaisia kehoa huoltavia harjoitteita erityisesti fascioiden kautta. Tunti päättyy rauhoittavaan loppurentoutukseen.

Ilmajooga

Ilmajooga yhdistää perinteisen joogaharjoittelun ilma-akrobatiaan, luoden monipuolisen kuntoharjoittelun koko keholle. Ilmajoogassa käytetään apuvälineenä vyötärön korkeudella olevaa kangaslenkkiä eli hammockia. Katosta kiinnitetyn pitkän kangaslenkin avulla voidaan tukea kehon paino, ja tehdä siten useita vaativiakin liikkeitä turvallisesti ja rauhallisesti.

Ilmajoogan avulla voit kiinteyttää ja vahvistaa lihaksia, sekä lisätä venyvyyttä. Harjoitus vahvistaa koko kehoa ja pääset kokemaan uusia elämyksiä omassa kehossasi.

Ilmajooga on perustunti, jossa haetaan tunnelmaa niin lattia-asanoista kuin helpoista liinalla tehtävistä asanoista. Harjoitus vahvistaa koko kehoa ja pääset kokemaan uusia elämyksiä omassa kehossasi. Tunti edellyttää peruskurssin käymistä.

HUOM! Ilmajoogatunneille pääsee mukaan, jos on suorittanut ilmajoogan peruskurssin. Yksilöllinen ilmajoogakurssi 79€. Kysy lisää vastaanotostamme.

Lihaskuntotunnit:

Fitball

Fitball-jumpassa käytetään suurta jumppapalloa, jota hyödynnetään lähes jokaisessa liikkeessä. Tehokkaat lihaskuntoharjoitukset vahvistavat syviä vatsa- ja selkälihaksia. Pallolla tehtävät tasapainoharjoitukset parantavat koordinaatiota, kehon hallintaa ja tasapainoa. Tunnilla saatetaan käyttää muita välineitä hyödyksi. Fitball sopii monenikäisille ja -kokoisille liikkujille!

Les Mills Body Pump

Tehokas lihaskuntotunti, jossa levytangon ja painojen avulla harjoitetaan kaikki tärkeimmät lihasryhmät mukavan musiikin tahdissa. Tunti ei sisällä vaikeita askelsarjoja. Kehittää lihasten voimaa ja kestävyyttä sekä kiinteyttää ja kohentaa ryhtiä. Jokainen voi harjoitella omalla tasollaan valitsemalla itselleen sopivimmat painot, alkaen 1,5kg painoista. Helppoa ja sopii kaikenkuntoisille sekä miehille että naisille.

Reisi Vatsa Pakara eli RVP

Vatsa- ja pakaralihaksiin keskittyvä lihaskunto-tunti. Lopussa venyttely. Sopii kaikille.

Voima ja liikkuvuus

Tällä tunnilla kehität niin vartalon lihasvoimaa, kehonhallintaa kuin myös liikkuvuutta. Tasapainoinen kokonaisuus, jolla voit ylläpitää ja kehittää kehosi hyvinvointia. Tunnilla tehdään koko keholle kohdistuvia liikkeitä ja vaihdellen välineistöäkin käyttäen. Tunti sopii kaikille!

Yhdistelmätunnit

Syke HIIT

Tunti, jossa tavoitteena on sykkeennosto helposti ja mukavasti. Vastuksena toimii spinning-pyörä ja oma keho tai mahdollisesti jokin väline. Jokainen pystyy säätelemään tekemistään omalla tahdilla, joten haastetta voi vaihdella tunnilla omatoimisesti ja tunti on rakennettu joka tapauksessa intervallimaisesti sisältäen hengähdystauot aktiivisten osuuksien välissä.

Sisäpyöräily + kehonhuolto

Mukava tunti, jossa puolet ajasta pyöräillään ja loppuaika rauhoitutaan kehoa huoltaen!

Pilatestunnit

Pilates alkeet

Aloita Pilates-harjoittelu täältä. Kiireetön tunti, jolla tehdään hallittuja, koko kehoa vahvistavia liikkeitä hengityksen rytmittämänä. Pilateksen avulla voi harjoittaa tasapainoisen ja vahvan lihaksiston sekä joustavat nivelet ja hyvän lihasvenyvyyden.  

Pilates perus

Tämä tunti on seuraava taso alkeisryhmälle. Tunti sisältää pre-liikkeitä sekä klassisia pilatesliikkeitä. Tunneilla käytetään ajoittain pilates-pienvälineitä kuten rullia, renkaita, palloja ja kuminauhoja.

Jooga Pilates

Tunnilla yhdistetään joogan ja pilateksen harjoitteita. Pilateksesta otamme tunnille mukaan erityisesti keskivartaloharjoitteita ja jooga tuo harjoitukseen virtaavaa liikettä ja liikkuvuutta niin seisten kuin lattiallakin tehtävissä harjoitteissa. Tunti päättyy lyhyellä rentoutuksella. Tunti sopii kaikille eikä kokemusta joogasta tai pilateksesta tarvita.

Sisäpyöräilytunnit

Sisäpyöräily VK

Tehokasta sisäpyöräilyä mukaansa tempaavan musiikin siivittämänä. Sisäpyöräilyn voima tunneilla vahvistetaan ja kiinteytetään erityisesti pakaroita ja reisiä. Loistava harjoitusmuoto, sopii haasteita kaipaaville!  

Sisäpyöräily PK 

Tehokasta sisäpyöräilyä mukaansa tempaavan musiikin siivittämänä. Sisäpyöräily on kestävyysharjoittelua parhaimmillaan, mikä vahvistaa ja kiinteyttää erityisesti pakaroita ja reisiä. Loistava harjoitusmuoto niin miehille kuin naisillekin! 

Tanssilliset tunnit

Party Dance

Tervetuloa Klubille! PartyDance tunti tarjoaa tanssiklubin parhaat palat ilman tönimisiä ja tungosta. Mukaansa tempaavat kipaleet saavat virneen kasvoille ja hien otsalle. Nyt on aika päästää tanssipeto irti. Pistetään porukalla bileet pystyyn ja aletaan reivaamaan!

Lavis ® 

Lavis-lavatanssijumppa on uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Lavista tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille.

Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba.
Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella.

Käy lukemassa lisää osoitteesta: http://www.lavis.fi/   

Les Mills Sh´bam

Les Mills SH’BAM-tunti koostuu kuumista liikkeistä, listahiteistä ja uudelleen miksatuista vanhoista suosikkibiiseistä. Tällä tunnilla voit yksinkertaisesti treenata itsesi kuntoon, ja antaa samalla sisäisen tähtesi loistaa!

Zumba

Zumba on kaloreita kuluttava fitness-tanssitunti, joka on yhtaikaa tehokas, hauska ja mukaansatempaava. Zumban kantavana ajatuksena on liikunnan ilo ja liikkeiden helppous. Treenatessa, vuoroin latinalaisen ja kansainvälisen tanssimusiikin tahdissa, arjen huolet unohtuvat! Tule nauttimaan tanssin ilosta, mukavasta menosta ja musiikin sykkeestä!

Näytä kalenteri