Yhdessä on paljon enemmän!

Vireus liikuttaa ryhmiä.

Yhdessä kuntoileminen on hauskan hengästyttävää ja innostavan tehokasta.

Vireus Ryhmäliikunnasta löydät haluamasi tunnin, olit sitten aloittelija tai kokenut liikkuja. Hyvän kunnon osa-alueet ovat kestävyys, lihaskunto ja liikkuvuus. Ne kehittyvät Vireus Ryhmäliikunnassa. Parhaat tulokset saat, kun käyt monipuolisesti erilaisilla ryhmäliikuntatunneilla arkiliikunnan ja kuntosaliharjoittelun lisäksi.

Liikutaan värikoodein:

  • Punainen: Sisäpyöräily         
  • Vihreä: Liikettä ja lihaskuntoa                       
  • Musta: Functional -pienryhmävalmennus
  • Liila: Tanssilliset tunnit
  • Pinkki: Kehon ja mielen tunnit

Joogatunnit

Ilmajooga

Ilmajooga yhdistää perinteisen joogaharjoittelun ilma-akrobatiaan, luoden monipuolisen kuntoharjoittelun koko keholle. Ilmajoogassa käytetään apuvälineenä vyötärön korkeudella olevaa kangaslenkkiä eli hammockia. Katosta kiinnitetyn pitkän kangaslenkin avulla voidaan tukea kehon paino, ja tehdä siten useita vaativiakin liikkeitä turvallisesti ja rauhallisesti.

Ilmajoogan avulla voit kiinteyttää ja vahvistaa lihaksia, sekä lisätä venyvyyttä. Harjoitus vahvistaa koko kehoa ja pääset kokemaan uusia elämyksiä omassa kehossasi.

Ilmajooga on perustunti, jossa haetaan tunnelmaa niin lattia-asanoista kuin helpoista liinalla tehtävistä asanoista. Harjoitus vahvistaa koko kehoa ja pääset kokemaan uusia elämyksiä omassa kehossasi. Tunti edellyttää peruskurssin käymistä.

HUOM! Ilmajoogatunneille pääsee mukaan, jos on suorittanut ilmajoogan peruskurssin. Yksilöllinen ilmajoogakurssi 79€. Kysy lisää vastaanotostamme.

Lempeä Jooga

Lempeä tunti tarjoaa kevyen ja rentouttavan olon helpoilla pääsäätöisesti avaavilla asanoilla. Tunti sopii aloittelijoille ja niille, jotka haluavat saada itselleen miellyttävän olon ilman liiallista rasitusta.

Yin Yoga

Lempeä Yoga jossa tehdään pitkäkestoisia venytyksiä.

Yin & Yang Jooga

Yin & Yang joogatunti on yhdistelmä dynaamista liikettä sekä rauhallisia ja pitkäkestoisia venytyksiä. Tunti aloitetaan rauhallisella Yin osuudella, jonka jälkeen Yang osuudessa tehdään vahvistavaa dynaamista liikettä yhdistettynä hengitykseen. Lopuksi rauhoitutaan Yin osuuteen sekä loppurentoutukseen. Tunti sopii kaiken tasoisille joogaajille.

Yoga Vinyasa

Vinyasa on saanut vaikutteita hatha-joogasta, jossa liikkeet etenevät flowna. Yoga Vinyasa -tunnit sisältävät haastavampia liikesarjoja.

Kehon ja mielen tunnit

Vireuksen Studio Flow on ihana kehon ja mielen Studio.  Kuuntele oman kehosi ja mielesi tuntoja. Saavuta harmonia kokonaisvaltaisen terveytesi edistämiseksi. Meiltä löydät monipuoliset kehonhuolto-, pilates- ja joogatunnit.

Liikkuvuus ja kehonhuolto

Liikkuvuus ja kehonhuoltotunti perustuu näkemykselle optimaalisesta kehon käytöstä. Kireitä lihaksia venytetään erilaisilla venytystekniikoilla ja heikkoja lihaksia aktivoidaan. Tunnin ohjaaja on fysioterapeutti ja tunneilla käytetään uutta tietämystä kehon toiminnasta omaa kehoa ja pienapuvälineitä apuna käyttäen. Tunti on erinomainen kaikille urheilijoista liikunnan aloittelijoihin.

Lämpövenyttely

Lämpötunneilla studio on lämmitetty n. 25 °C asteeseen: harjoittelu on miellyttävää ja rentouttavaa. Lihakset ja nivelet lämpenevät, aineenvaihdunta tehostuu, keho ja mieli rentoutuvat. Tunti sopii kaikille, joilla ei ole vakavia sydänperäisiä sairauksia.

Venyttely

Tunnelmallinen venyttelytunti, joka sisältää liikkuvuutta lisääviä ja rentouttavia liikkeitä. Venytykset ovat pitkäkestoisia ja tehokkaita venytyksiä koko keholle. Tunneilla joskus myös rentoutusharjoituksia. Lihaskireys hellittää, ryhti oikenee ja tunnin jälkeen on rentouttavan venynyt olo. Tunti sopii kaikille. 

Lihaskuntotunnit:

Core

Monipuolinen ja tehokas puolen tunnin keskikroppatreeni! Tunnilla saattaa olla käytössä myös välineitä.

Fitball

Fitball-jumpassa käytetään suurta jumppapalloa, jota hyödynnetään lähes jokaisessa liikkeessä. Tehokkaat lihaskuntoharjoitukset vahvistavat syviä vatsa- ja selkälihaksia. Pallolla tehtävät tasapainoharjoitukset parantavat koordinaatiota, kehon hallintaa ja tasapainoa. Tunnilla saatetaan käyttää muita välineitä hyödyksi. Fitball sopii monenikäisille ja -kokoisille liikkujille!

Kahvakuula

Huippusuosittu, tehokas lihaskuntotreeni, jossa välineenä monipuolinen kahvakuula.

Kiinteytys

Rytmikkäissä tunnelmissa koko kroppa töihin! Tehokas 45min lihaskuntotunti, jossa tehdään monipuolisesti koko kehon lihaskuntoliikkeitä. Tunneille  tuodaan lisämaustetta myös erilaisilla välineillä, kuten levypainoilla.

Les Mills Body Combat

Les Mills Body Combat on tunti jossa yhdistellään yksinkertaistettuja liikkeitä erilaisista itsepuolustuslajeista kuten karatesta, tai chi´stä, taekwondosta ja potkunyrkkeilystä. Kaikki liikkeet tehdään turvallisesti ”ilmaan” ja yksin.

Les Mills Body Pump

Tehokas lihaskuntotunti, jossa levytangon ja painojen avulla harjoitetaan kaikki tärkeimmät lihasryhmät mukavan musiikin tahdissa. Tunti ei sisällä vaikeita askelsarjoja. Kehittää lihasten voimaa ja kestävyyttä sekä kiinteyttää ja kohentaa ryhtiä. Jokainen voi harjoitella omalla tasollaan valitsemalla itselleen sopivimmat painot, alkaen 1,5kg painoista. Helppoa ja sopii kaikenkuntoisille sekä miehille että naisille.

Reisi Vatsa Pakara eli RVP

Vatsa- ja pakaralihaksiin keskittyvä lihaskunto-tunti. Lopussa venyttely. Sopii kaikille.

Pilatestunnit

Aktiivinen Pilates

Aktiivinen pilatestunti, jolla tehdään hallittuja, koko kehoa vahvistavia liikkeitä. Vahvistaa syviä vatsalihaksiasi ja keskivartaloasi tehokkaasti, kohentaa ja ylläpitää ryhtiäsi sekä pitää selkäsi terveenä. Tulokset sekä tunnet kehosi hyvinvoinnissa että näet vartalosi ääriviivoissa. Pilates sopii kaikenikäisille- ja kuntoisille.

Pilates alkeet

Aloita Pilates-harjoittelu täältä. Kiireetön tunti, jolla tehdään hallittuja, koko kehoa vahvistavia liikkeitä hengityksen rytmittämänä. Pilateksen avulla voi harjoittaa tasapainoisen ja vahvan lihaksiston sekä joustavat nivelet ja hyvän lihasvenyvyyden.  

Pilates perus

Tämä tunti on seuraava taso alkeisryhmälle. Tunti sisältää pre-liikkeitä sekä klassisia pilatesliikkeitä. Tunneilla käytetään ajoittain pilates-pienvälineitä kuten rullia, renkaita, palloja ja kuminauhoja.

Pilates Jatko

Jatkotason ryhmätunti sopii pitempään pilatestunneilla säännöllisesti käyneille. Tunti on nopeammin etenevä, sisältäen myös pilateksen klassisen repertuaarin liikkeitä. Tunnilla voidaan myös käyttää pienvälineitä kuten pilatesrullia, rengasta ja palloja.

Spirals Pilates

Yhdistelmätunti, joka koostuu Spiral stabilization- ja pilatesliikkeistä. Spiral stabilization  -harjoitteiden tavoitteena on kehoa kiertävien spiraalimaisten lihasketjujen vahvistaminen ja suorien, usein kireiden ja yliaktiivisten lihasketjujen rentouttaminen. Pilatesliikkeitä toteutetaan vastuskuminauhan kanssa. Tunnin tavoitteena on vahva ja hyvin toimiva keho. Tunti toteutetaan Functional-alueella kuntosalin puolella.

Sisäpyöräilytunnit

Laadukkaat sisäpyöräilytunnit takaavat tehokkaan treenin ja kehittymisen. Voit valita tunneista itsellesi sopivan. Vireuksesta löydät tunnit niin aloittelijoille kuin kokeneille pyöräilijöille. 

Sisäpyöräily Mix

Vaihteleva sisäpyöräilytunti tempaavan musiikin tahdissa. Sopii kaikille kuntotasosta riippumatta. Sisäpyöräily on erinomainen aerobinen tunti, jossa saa hien pintaan!

Sisäpyöräily VK

Tehokasta sisäpyöräilyä mukaansa tempaavan musiikin siivittämänä. Sisäpyöräilyn voima tunneilla vahvistetaan ja kiinteytetään erityisesti pakaroita ja reisiä. Loistava harjoitusmuoto, sopii haasteita kaipaaville!  

Sisäpyöräily PK ja sisäpyöräily intervalli 

Tehokasta sisäpyöräilyä mukaansa tempaavan musiikin siivittämänä. Sisäpyöräily on kestävyysharjoittelua parhaimmillaan, mikä vahvistaa ja kiinteyttää erityisesti pakaroita ja reisiä. Loistava harjoitusmuoto niin miehille kuin naisillekin! 

Tanssilliset tunnit

Lavis ® 

Lavis-lavatanssijumppa on uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Lavista tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille.

Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba.
Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella.

Käy lukemassa lisää osoitteesta: http://www.lavis.fi/   

Les Mills Sh´bam

Les Mills SH’BAM-tunti koostuu kuumista liikkeistä, listahiteistä ja uudelleen miksatuista vanhoista suosikkibiiseistä. Tällä tunnilla voit yksinkertaisesti treenata itsesi kuntoon, ja antaa samalla sisäisen tähtesi loistaa!

Zumba

Zumba on kaloreita kuluttava fitness-tanssitunti, joka on yhtaikaa tehokas, hauska ja mukaansatempaava. Zumban kantavana ajatuksena on liikunnan ilo ja liikkeiden helppous. Treenatessa, vuoroin latinalaisen ja kansainvälisen tanssimusiikin tahdissa, arjen huolet unohtuvat! Tule nauttimaan tanssin ilosta, mukavasta menosta ja musiikin sykkeestä!

Näytä kalenteri