Ole kuin velmu, ninja tai gladiaattori

Lasten ja nuorten ryhmät

Liikunta on paitsi terveellistä, myös lapsen normaalin fyysisen kasvun ja kokonaisvaltaisen kehityksen kannalta välttämätöntä. Lapsen tulee saada liikkua eri ympäristöissä, koska liikkuminen on tärkeää lapsen motoristen taitojen ja hermoston kehittymisen kannalta. Liikkumalla lapsi hahmottaa omaa kehoaan ja suhdettaan ympäröivään maailmaan. Lisäksi liikuntataidot tukevat lapsen minäkuvan ja itseluottamuksen kehitystä. 

Vielä muutamia paikkoja vapaana syksyn kursseille! 

Katso kurssien tarkempi aikataulu Kalenteri -kohdasta.

Ninjat

Ninjaryhmissä liikutaan ja opitaan leikkien avulla. Liikkumisessa ilo ja yhdessä tekeminen on pääosassa ja siinä samalla harjoitetaan motorisia perustaitoja. 3-4-vuotiaiden Ninja ryhmässä aikuinen voi olla tarvittaessa mukana. 5-6 -vuotiaiden ryhmässä vanhempi saa olla mukana ensimmäisellä tunnilla, jos osallistuu mukaan toimintaan. 

UUSI! Ninjat 3-4v, ohjaajana toimii Kaisu Igonen
Ninjat 5-6v, ohjaajana toimii Kaisu Igonen

Gladiaattorit

Gladiaattoriryhmissä harjoittelu tapahtuu gladiaattoriradalla. Tunnin harjoitteet rakentuvat radan esteiden tuki -ja taitoharjoittelusta. Gladiaattorit toimivat yhdessä toisia kannustaen.


7-8v, ohjaajana toimii Jori Kota-aho

9-10v, ohjaana toimii Jori Kota-aho

Parkour

Parkour on liikuntalaji, jossa pyritään siirtymään mahdollisimman sulavasti, nopeasti ja tehokkaasti paikasta toiseen. Parkourissa hyödynnetään kaikkia ympäristön esineitä ja rakenteita nopeaan ja katkeamattoman sulavaan liikkeeseen. Parkouraaja voi liikkumisessaan hyödyntää esimerkiksi kaiteita, kattoja ja parvekkeita ”ponnahduslautoinaan”. 

Tunneilla käydään läpi liikkumisen perustaa, unohtamatta haasteita.

Parkour 7-9v ohjaajana toimii Jori Kota-aho

Parkour 9-12v ohjaajana toimii Jori Kota-aho

Parkour 12-15v ohjaajana toimii Jori Kota-aho

UUSI! Street Workout 

Street Workout-harjoittelulla treenaat itsesi järisyttävään kuntoon! Tämä näyttävä laji yhdistelee telinevoimistelun ja kehonpainoharjoittelun keskeiset elementit, tavoitteena tehdä erilaisia liikkeitä ympäristöä käyttäen, alkaen peruspunnerruksista, riipunnoista ja kyykkyliikkeistä. Harjoittelussa käytetään avuksi mm rekkitankoa, renkaita, telineitä sekä lattiaa ja seinää.

Kurssilla jokainen voi keskittyä omiin tavoitteisiinsa oman tason mukaisesti. Kaikkiin liikkeisiin löytyy tarvittavat kevennykset erilaisten progressioiden kautta tai vaikkapa vastuskuminauhojen avulla. Yksi tärkeistä osa-alueista on myös liikkuvuus, joka luo perustan kaikkiin liikkeisiin.

Kurssilla ohjaaja antaa välineet oikeaoppiseen treenaamiseen ja kehonhuoltoon sekä tietysti ne oikeat suoritustekniikat ja niksit liikeiden tekemiseen. Varusteiksi käyvät normaalit sisäliikuntavarusteet. Kurssin ohjaaja Jori Kota-aho on Street Workoutin Suomen mestari vuodelta 2016! 

Street Workout 10-15v ohjaajana toimii Jori Kota-aho

UUSI! Voltti 

Volttiryhmässä kurssilaiset pääsevät monipuolisten harjotteiden avulla oppimaan erilaisia voltteja turvallisesti. Uusia voltteja opetellaan erilaisten liikkeiden avulla, jotka auttavat hahmottamaan tarvittavia liikeratoja ilmassa. Volttiryhmä on sopiva paikka monentasoisille harjoittelijoille, koska voltteihin valmistelevista liikkeistä on hyötyä niin hallussa olevien volttien parantamiseen kuin uusien opetteluun ja osa liikkeistä ovat näyttäviä temppuja jo itsessään. Joten ei hätää, vaikka et olisi koskaan heittänyt voltin volttia. Tällä kurssilla tulet sen oppimaan.

Volttiryhmä 9-15v ohjaajana toimii Lauri Kajakko

UUSI! Free Running

Näyttäviä temppuja, tyylikkäitä esteiden ylityksiä ja näiden yhdistelyä.

Free Running -kurssilla opetellaan lajinomaisesti käyttämään ympäristöä erilaisten liikkeiden suorittamiseen ja itsensä ilmaisuun. Tunneilla opetellaan uusia liikkeitä, niiden yhdistelemistä ja oman tyylin ilmaisua. Uudet liikkeet opetellaan turvallisessa ympäristössä ja pienten askeleiden kautta, jolloin oppiminen on helppoa ja hauskaa.


Free Running tarjoaakin harrastajalle rajattomat mahdollisuudet kehittyä. Erilaisia esteitä ja uusia temppuja riittää ja niiden oppiminen motivoi harrastajaa koko ajan eteenpäin kehittäen samalla mm. kehonhallintaa ja antaen huippukunnon. 

Free Running on yksilölaji, mutta siitä huolimatta lajilla on huikea harrastajayhteisö niin Suomessa, kuin maailmanlaajuisestikin. Tärkeä osa-alue Free Running -tunneilla onkin myös hyvän ryhmähengen ylläpitäminen, sekä toisten kannustaminen ja innoittaminen.

Free Running 7-12v ohjaajana toimii Lauri Kajakko

UUSI! Tyttöjen akrobatia

Tyttöjen akrobatiatunneilla opetellaan turvallisesti eri harjoitteiden avulla akrobatialiikkeitä ja kehitetään tasapainoa, sekä omaa tietoisuutta kehon liikuttamisesta. Kärrynpyöriä, puolivoltteja ja voltteja harjoitellaan pienten kehitysaskeleiden kautta turvallisesti velmumestan patjoilla, jossa jokainen pääsee tekemään oman tasoisia harjoitteita.

Uusien liikkeiden opettelun lisäksi akrobatiatunneilla tavoitteena on liikkuvuuden lisääminen ja tasapainon kehittyminen. Liikkuvuus ja tasapaino ovat tärkeitä niin liikkeiden ulkonäön kuin oman kehon terveen toimimisen kannalta.

Tavoitteena on oman kehon sujuva liikuttaminen, liikkuvuuden ja tasapainon kehittyminen ja uusien taitojen oppiminen.

Akrobatia tytöt 7-12v ohjaajana toimii Lauri Kajakko

HUOM! Mikäli lapsellesi tulee poissaoloja kurssilta, ne voidaan korvata vapaaharjoittelulipuilla.  Ilmoitathan siitä vastaanottoomme.

Mikäli haluat tulla kokeilemaan kurssia, ilmoitathan siitä vastaanottoomme. Kokeilukerran hinta on 15€ ja maksu hyvitetään mikäli jatkat kurssilla.

Liity mukaan!

Ilmoittaudu mukaan syksyn 2018 vauhdikkaimmille kursseille!

Ilmoittautuminen on sitova. Saat laskun postitse kotiin.
 



Kesän viikkokurssit:


Syksyn kurssit: