Vireus Kuntosali

Vireus on hauskaa kuntoilua.

Vireuksen kuntosali on suunniteltu tukemaan monipuolista harjoittelua. Olit sitten vasta-aloittelija tai kokenut treenaaja, meiltä löydät helppokäyttöiset modernit laitteet, vapaat painot, toiminnallisen puolen sekä välineet tehokkaaseen treenaamiseen. Kuntosalimme on yhtä monipuolinen kuin kehosi. Venyttelet kuntopallolla, nostat vapaita painoja, jumppaat cross trainingissä tai hikoilet pyörän selässä – tulokset näkyvät ja tuntuvat. Oli tavoitteesi mikä tahansa, ammattitason henkilökunta auttaa sinua kohti unelmiesi kuntoa!

Mikäli haluat kuntosalin, josta löydät samanhenkisiä ihmisiä ja treenaat hyvällä fiiliksellä, tule Vireukseen!

Kuntosaliltamme löydät 1400m2 tehokasta tilaa hikoilla. Laadukkaat ja helppokäyttöiset kuntosalilaitteemme tarjoavat lukuisia mahdollisuuksia treenata monipuolisesti ja tehokkaasti eri lihasryhmiä. Salia on täydennetty suomalaisella David-merkkisillä laitteilla.

HUR SmartCard –sirukorttilaitteet

HUR –laitteet edustavat senioriliikuntaan ja kuntoutukseen suunniteltujen kuntosalilaitteiden ehdotonta huipputasoa. Harjoiteltaessa ja toimittaessa näillä liikunnan osa-alueilla, joilla tehokkuuden ja turvallisuuden merkitys korostuu, paras valinta on älykäs ja helppokäyttöinen järjestelmä, joka mahdollistaa automaattisen raportoinnin ja turvallisen, itsenäisen, paineilmatekniikkaan perustuvan harjoittelun, pienen aloitusvastuksen (0 kg), vastuksen säädön 1kg:n välein, liikelaajuuden säädön sekä monia muita harjoittelua tukevia ominaisuuksia

Precor Icarian Line –kuntosalilaitteet

Precorin cardiolaitteista löydät mm. suositut Cross Trainerit, juoksumatot, porraskoneen ja kuntopyörät.  Laitteet ovat todella luotettavia ja helppokäyttöisiä ja niiden avulla pääset nauttimaan mukavista, mielenkiintoisista ja tehokkaista treeneistä. Precorin voimaharjoittelulaitteet tarjoavat kattavan valikoiman kaikentasoisille kuntoilijoille, jotka haluavat sisällyttää voimaharjoittelun osaksi treeniohjelmaansa. Kuten cardiolaitteissa, voimaharjoittelulaitteet ovat suunniteltu kestävyyttä, ergonomiaa ja helppokäyttöisyyttä painottaen. Tavoitteena on tarjota entistäkin tehokkaampi treenikokemus juuri sinulle.

Technogym –kuntosalilaitteet

Technogymin laitteet takaavat laadukkaan ja monipuolisen harjoittelun. Näillä laitteilla voit treenata kuin huippu-urheilija! Laaja valikoima laitteita auttaa sinua pääsemään tavoitteisiisi, oli ne sitten urheilullisia tai hyvinvointiin liittyviä. Laitteet ovat suunniteltu kaikille harjoittelijoille, aloittelijoille sekä kokeneille treenaajille.

HumanSport –kuntosalilaitteet

Star Tracin HumanSport laitteet ovat helppokäyttöisiä ja monipuolisia kuntosalilaitteita, suunniteltu täyttämään erilaisten treenaajien tarpeet. Monikäyttöiset ja taljamaiset laitteet tarjoavat laajat vaihtoehdot erilaisten lihaskuntoliikkeiden suorittamiseen. Näillä laitteilla voit tehdä mm. perusvoimaharjoittelua, vahvistaa keskivartaloa tai tehdä toiminnallista harjoittelua.

Saliltamme löydät peräti kaksi erilaista toiminnallista aluetta, joista löydät kaiken tarvittavan tehokkaaseen toiminnalliseen harjoitteluun!

Pääset työntämään kelkkaa, vetämään leukoja, soutamaan renkailla ja hyppimään boxeille. TRX-välineistöllä treenaat tehokkaasti omalla kehonpainolla, säädettävällä taljalla (jopa 5m) voit tehdä mm. spurttiharjoituksia ja plyoboxilla erilaisilla loikkia ja hyppyjä. Leuanvetoa pääset tekemään räkissä, jossa on myös dippimahdollisuus. Tila toimii erinomaisesti myös vaikkapa alkulämmittelyn tekemiseen.

Järjestämme myös Functional –pienryhmävalmennustunteja Mikäli olet kiinnostunut tehokkaasta ja toiminnallisesta pienryhmävalmennuksesta, tule mukaan Functional-tiimiin! Lue lisää:  http://www.vireus.fi/mantsala/kuntosali/personal-training/pienryhmavalmennus  

Meiltä löytyy myös rautaa!

Kattavalta vapaiden painojen alueelta löydät mm. käsipainoja aina 60kg asti, joten puntit eivät lopu kesken! Säätöpenkit ja peilit helpottavat erilaisten liikkeiden toteuttamisessa. Voimannostoa varten vaihtoehtoina löytyy useita eri punnerruspenkkejä, Smith-räkkejä sekä voimaräkkejä. Saliltamme löytyy myös vanerilevy, joka kestää isompienkin painojen pudotuksen, joten ei huolta.

  •  ”Vireuksen kuntosali on tosi monipuolinen ja laitevalikoimaa löytyy eri lihasryhmille. On myös kiva, kun ilmanvaihto pelaa treenatessa” –Timo 49v

  •  "On mukava tulla treenaamaan, kun Vireuksen henkilökunta on aina iloisella tuulella” – Satu 55v

  • ”Salilta löytyy kaikki tarvittava laitteista vapaisiin painoihin, kyllä kelpaa treenata!” – Jussi 28v

Kuntosaliltamme löydät kaiken tarvittavan monipuoliseen treenaamiseen. Useat eri alueet ja tilat helpottavat harjoittelua ja tekevät siitä mielenkiintoista ja tehokasta. Meillä treenaa niin aloittelijat kuin kokeneet treenaajat, nuoret sekä seniorit. Tule mukaan harjoittelemaan omana itsenäsi.  

Liity nyt, niin olet askeleen lähempänä kohti terveempää huomista. Katso jäsenyysvaihtoehdot TÄSTÄ

Miksi kuntosali?

Kuntosalitreeni on kaikille tärkeää. Tyypillisiä kuntosaliharjoittelun hyötyjä ovat lihasten vahvistaminen ja kasvattaminen, niska- ja selkävaivojen vähentäminen, aineenvaihdunnan kasvattaminen ja muut terveyshyödyt, kuten diabeteksen suojaaminen ja sydän- ja verenkiertotoimintaa parantava vaikutus, kuten verenpaineen aleneminen. Kuntosaliharjoittelulla voit muokata kehoa, hidastaa ikääntymisen aiheuttamia muutoksia, parantaa fyysistä kuntoa ja elämänlaatua.

Lihasvoiman kasvu on nopeimmin kehittyvä fyysisen kunnon osa-alue. Voimatasot saattavat nousta jo muutamassa kuukaudessa jopa 30-50 prosenttia. Voimatasojen kasvun myötä huomaat, miten jaksamisesi työssä ja arjessa sujuu helpommin. Lihaskuntoharjoittelu auttaa myös muissa liikuntalajeissa, kuten mm. kestävyyslajeissa (jalkapallo, triathlon ja jääkiekko). Jos samaa saliohjelmaa tekee liian kauan, kehitys loppuu. Harjoittelun säännöllisyys, nousujohteisuus sekä kuormituksen kasvu takaavat jatkuvan kehityksen. Lihas kehittyy levossa, joten riittävä palautuminen on tärkeää.

Kuntosaliharjoittelu, erityisesti voimaharjoittelu on tehokkain tapa muokata kehoa. Kuntosalitreenin kiinteyttävät vaikutukset näkyvät kohtuullisen nopeasti. Lihaskudos kehittyy, rasva palaa ja keho tiivistyy. Salitreenin jälkeen lihakset kuluttavat energiaa pitkään, joka vauhdittaa aineenvaihduntaa ja sitä kautta auttaa painonhallinnassa.

Kuinka usein harjoittelen ja miten pääsen alkuun?

Kuntosaliharjoittelu kaksi kertaa viikossa riittää terveyskunnon ylläpitämiseksi ja aloittavilla henkilöillä kehittäväksi. Kolme treenikertaa viikossa kehittää jo merkittävästi voimatasoja. Riippuen omista tavoitteistasi, harjoittelumäärät ja tavat muokkautuvat sen mukaisesti. Kuntosalilaitteet ovat turvallinen tapa aloittaa harjoittelu. Vaikka salilaitteet saattavat näyttää hieman omituisilta, ne ovat silti aloittelijaystävällisiä. Laitteissa loukkaantumisriski on minimaalinen, koska liikeradat ovat turvallisia. Vapailla painoilla tehtävä harjoittelu on erittäin tehokasta, mutta tekniikat on hyvä olla hallinnassa. Jos sinua askarruttaa edes hieman, miten laitteet toimivat ja mitä kannattaa tehdä, kysy rohkeasti apua henkilökunnaltamme. Kuntosaliltamme löydät Personal Trainerit, jotka auttavat sinua pääsemään tavoitteisiisi. Aloittelijalle suosittelemme konsultaation varaamista.

Tule rohkeasti kokeilemaan saliharjoittelua meille, saatat huomata positiivisen muutoksen!

Varaa aika maksuttomaan tutustumiseen heti nyt TÄSTÄ.

Miksi on tärkeää toimia nyt?

Miksi odottaisit, kun voit tehdä päätöksen jo nyt ja aloittaa harjoittelun kohti terveempää huomista!

Olen kokeillut ja epäonnistunut, koska en jaksanut käydä salilla. Miten välttyisin tältä asialta nyt?

Muistathan, että harjoittelulla on erittäin merkittäviä terveydellisiä hyötyjä, jotka auttavat sinua jaksamaan sekä töissä että vapaa-aikana. Jo kahdella harjoituskerralla aloittelijana saat tuloksia aikaan ja yksikin kerta saa aikaan terveyshyötyjä. Sinun ei tarvitse ottaa liian isoja tavoitteita, pieni askel kerrallaan riittää. Positiiviset muutokset motivoivat jatkamaan harjoittelua.

On niin kova kiire elämässä.

Aikaa on kaikilla saman verran. Sinä päätät, miten haluat aikasi käyttää. Mieti, viekö tv ja turha somettaminen ylimääräistä aikaa. Harjoittelu terveyshyötyjen saavuttamiseksi vie vain yhden tunnin koko viikosta ja tuloksia saat jo kahdella treenitunnilla viikossa.

Kuntosaliharjoittelu on tylsää.

Moni muu voi olla samaa mieltä, et siis ole yksin tämän kanssa. Tieteellinen fakta kuntosaliharjoittelun hyödyistä voittaa tylsyyden-ajatuksen ja saliltamme löydät lukemattomia mahdollisuuksia tehdä erilaisia treenejä.

En usko, että voi saada aikaan näkyviä tuloksia. Voitko perustella miten se olisi mahdollista?

Oikeanlaisen harjoittelun myötä kehitystä ja tuloksia tulee 100% varmasti! Tuloksiin pääset kun uskallat mennä mukavuusalueen ulkopuolelle eli kuormittaa riittävän tehokkaasti ja käydä säännöllisesti salilla 2-3x/vko.  Jatkuvien tulosten saavuttamiseksi on kuormaa eli painoja nostettava säännöllisesti ja nousujohteisesti. Voimaharjoittelussa toistomäärät on pidettävä sarjoissa alle 12x.  Sarjojen välillä pidä taukoa n.1-3min. Muista huolehtia oikeanlaisesta suoritustekniikasta, vaihtelevasta ja muuttuvasta ärsykkeestä. treenata tasaisesti ja huomioida myös heikkoutesi. Lihas kehittyy levossa, joten huolehdi riittävästä palautumisesta.  Muistathan huolehtia myös oikeanlaisesta ravinnosta. Tuloksiin pääset, kun harjoittelu, lepo ja ravinto ovat kunnossa.  Ammattitaitoiset Personal Trainerimme auttavat sinua pääsemään tuloksiin.

Olen niin huonossa jamassa, että kannattaako minun enää yrittää…

Nimenomaan aloittelijan tulokset näkyvät nopeimmin. Miksi et aloittaisi? Haluatko saada muutosta vai jatkaa samaan malliin? Mieti, miten elämäsi muuttuu harjoittelun myötä? Saat enemmän energiaa omaan jaksamiseen ja arki sekä työ sujuvat helpommin.