Pilateksen perusteet -kurssi

4 kerran tiivis kurssi, joka johdattaa sinut pilates-harjoittelun äärelle ja antaa mahdollisuuden luoda vahvemman yhteyden kehoosi ja itseesi.

  

Ilmoittaudu mukaan kurssille

Huomaatko, että asentosi on hieman kumara tai keskivartalosi ei jaksa kannatella hyvää asentoa työpäivän aikana?

Kaipaisitko kehollesi parempaa liikkuvuutta ja hallintaa mutta myös voimaa lempeästi?

Onko sinulla tuki- ja liikuntaelinvaivoja, jotka ovat aiheuttaneet sen, että liikuntamääräsi on vähentynyt?

Olisiko aika startata syksy kehon ja liikkeen kautta?

 

Pilateksen perusteet on neljän kerran kurssi, joka johdattaa sinut pilates harjoittelun äärelle ja antaa mahdollisuuden luoda vahvemman yhteyden kehoosi ja itseesi.

 

Kurssin keskiössä on tunnistaa vartalon syvien lihasten hallintaa ja keskittyä asennon ylläpitoon, liikeradan tarkkuuteen sekä hengitykseen ja mahdollistaa näin myös mielen rauhoittuminen ja keskittyminen.

 

Pilates on harjoittelumuotona sopiva myös erilaisista tuki-ja liikuntaelinvaivoista kuntoutumiseen, joten voit rohkeasti tulla mukaan, vaikka kehon liikeradoissa ja liikkumisessa olisi haasteita.

 

Nämä harjoitukset yhdistävät niin voiman, liikkuvuuden kuin myös tasapainon hallinnan yhdessä hengityksen kanssa lempeäksi mutta tehokkaaksi kokonaisuudeksi.

Pilateksen perusteet -kurssilta saat:


- vahvemman yhteyden kehoosi ja parannat kykyä hallita liikkeitäsi sekä keskivartaloasi
- opit tunnistamaan ja erottelemaan syvien lihasten toimintaa pinnallisista lihaksista ja voit vaikuttaa näin asennon ylläpitoon sekä saada paremman tuen liikkeissä, jotka ovat voineet aiheuttaa aiemmin esim kipua
- mahdollisuuden parantaa hengitystekniikkaa, lihastasapainoa ja kehonhahmotusta
- aikaa itsellesi ja mahdollisuuden motivoitua liikkumaan yhdessä toisten kanssa
- saat myös yksilöllisiä ohjeita juuri itsellesi oman kehon kanssa toimimiseen

Jos siis toteat, että nyt olisi hyvä hetki astua harjoittelun äärelle niin tule mukaan starttaa syksysi pilateksen äärellä. Pilates on lempeä, mutta samalla myös tehokas harjoittelumuoto ja mikäli innostut, voit jatkaa kurssin jälkeen Harmonian pilateksen viikkotunnilla.

Pilateksen perusteet -kurssi sisältää:

  • 4 x 60 minuutin harjoituskertaa,¬†jotka johdattavat sinut pilates-harjoittelun √§√§relle ja antaa mahdollisuuden luoda vahvemman yhteyden kehoosi ja itseesi.

  • Tarkastelemme n√§it√§ pilateksen perusperiaatteita alkuun erilaisissa asennoissa ja v√§hitellen tutkimme, miten n√§m√§ toteutuvat liikkeess√§.

  • Kurssilla teemme helppoja perusharjoituksia, jotka sopivat kaikille ja liikkeet voidaan varioida jokaiselle sopivaksi esimerkiksi tuolilla (mik√§li istuminen lattialla ei esimerkiksi onnistu).

  • Kurssin keski√∂ss√§ on tunnistaa vartalon syvien lihasten hallintaa ja keskitty√§ asennon yll√§pitoon, liikeradan tarkkuuteen sek√§ hengitykseen ja mahdollistaa n√§in my√∂s mielen rauhoittuminen ja keskittyminen.¬†

 

Seuraava Pilateksen perusteet -kurssi alkaa tiistaina 10.9. klo 18.

Kurssin kesto on 4 kertaa ja tapaamiskerrat ovat tiistaisin 10.9., 17.9., 1.10. ja 8.10. klo 18-19. (Huom! 24.9. ei ole kurssia!) 

 

Kurssi pidetään Vireuksessa, Harmonian joogastudiossa.

 

Kurssin hinta on¬†99‚ā¨.

 

Voit myös maksaa kurssin ePassin, Smartumin, Eazybreakin ja Edenredin liikuntaeduilla.

Kurssin minimiosallistujamäärä on 5 henkilöä, maksimimäärä 10 henkilöä.

 

Ilmoittaudu mukaan kurssille joko ostamalla paikka verkkokaupan kautta tai ota yhteytt√§ [email protected]¬†

Varaa kurssipaikka täältä

Olisiko tässä sinun hetkesi aloittaa syksy omaa kehoa hoitaen ja vahvistaen?

Tämä kurssi sopii etenkin sinulle joka:


- haluat vahvemman keskivartalon, joka jaksaa kannatella hyvää asentoa päivittäin
- huomaat, että ryhtisi ei enää ole niin hyvä, ja toivot asentoosi muutoksia
- olet kiinnostunut pilateksesta, mutta et ole vielä koskaan kokeillut
- sinulla on vaivoja, jonka vuoksi liikkumisesi on vähentynyt ja haluaisit löytää tapoja liikkua turvallisesti
- kaipaat sysäyksen liikkeen äärelle, mutta haluat tehdä sen lempeästi kehoasi kuunnellen
-‚Äātasapainosi ja/tai liikkuvuutesi on viime vuosina heikentynyt ja kaipaat harjoitusta n√§iden parantamiseksi
- haluat löytää uuden tavan harjoitella ja syventää yhteyttä kehon ja mielen välillä

Harmonian joogaopettaja Kaisu

 

‚ÄĚHei, olen Kaisu, Harmonia joogastudion opettaja. Vaikka p√§√§painotus itsell√§ni on nyky√§√§n joogaopetuksessa, niin pilates on kulkenut rinnallani jopa hieman pidemp√§√§n.

 

Olen peruskoulutukseltani myös fysioterapeutti ja minulla on mielenkiinto tarkastella kehon liikekieltä niin anatomisen yhteyden kuin myös sisäisen tunteen kautta.

 

Olen kiinnostunut pilateksen kautta erityisesti siitä, miten voimme löytää keskittymisen ja tarkkuuden kautta kehosta todella paljon voimaa ja hallintaa, ilman että liike vaatii kuitenkaan isoja ulkoisia ponnisteluja.

 

Pilates on itselleni harjoitusmuoto, joka tuo kehoon kauniisti virtaavan liikkeen, sopivasti tarkkuutta, jolloin ei pääse fuskaamaan harjoituksissa sekä monipuolisesti harjoituksia, jotka pureutuvat juuri niihin heikkouksiin, joita esim ikä tai yksipuolinen liikkuminen tuo tulleessaan (tasapaino, ryhti, keskivartalon voima).

 

Pilatesta ohjatessa haluankin kiinnitt√§√§ huomiota, ett√§ liikkeet ovat linjattuja ja asentoon keskityt√§√§n, liikeradat ovat tarkkoja ja jokainen oppii tunnistamaan, mist√§ ja miten kehoaan liikuttaa. Ohjaustapani on lempe√§ ja haluan vahvistaa jokaisen omaa keho-mieliyhteytt√§ niin, ett√§ sinulla olisi mahdollisen mukava olla omassa kehossasi.‚ÄĚ

 

Tervetuloa mukaan kurssille oppimaan Pilateksen perusteet!

 

Jos siis toteat, että nyt olisi hyvä hetki astua harjoittelun äärelle niin tule mukaan starttaa syksysi pilateksen äärellä. Pilates on lempeä, mutta samalla myös tehokas harjoittelumuoto ja mikäli innostut, voit jatkaa kurssin jälkeen Harmonian pilateksen viikkotunnilla.

Pilateksen perusteet -kurssi sisältää:

  • 4 x 60 minuutin harjoituskertaa,¬†jotka johdattavat sinut pilates-harjoittelun √§√§relle ja antaa mahdollisuuden luoda vahvemman yhteyden kehoosi ja itseesi.

  • Tarkastelemme n√§it√§ pilateksen perusperiaatteita alkuun erilaisissa asennoissa ja v√§hitellen tutkimme, miten n√§m√§ toteutuvat liikkeess√§.

  • Kurssilla teemme helppoja perusharjoituksia, jotka sopivat kaikille ja liikkeet voidaan varioida jokaiselle sopivaksi esimerkiksi tuolilla (mik√§li istuminen lattialla ei esimerkiksi onnistu).

  • Kurssin keski√∂ss√§ on tunnistaa vartalon syvien lihasten hallintaa ja keskitty√§ asennon yll√§pitoon, liikeradan tarkkuuteen sek√§ hengitykseen ja mahdollistaa n√§in my√∂s mielen rauhoittuminen ja keskittyminen.¬†

 

Seuraava Pilateksen perusteet -kurssi alkaa tiistaina 10.9. klo 18.

Kurssin kesto on 4 kertaa ja tapaamiskerrat ovat tiistaisin 10.9., 17.9., 1.10. ja 8.10. klo 18-19. (Huom! 24.9. ei ole kurssia!) 

 

Kurssi pidetään Vireuksessa, Harmonian joogastudiossa.

 

Kurssin hinta on¬†99‚ā¨.

 

Voit myös maksaa kurssin ePassin, Smartumin, Eazybreakin ja Edenredin liikuntaeduilla.

Kurssin minimiosallistujamäärä on 5 henkilöä, maksimimäärä 10 henkilöä.

 

Ilmoittaudu mukaan kurssille joko ostamalla paikka verkkokaupan kautta tai ota yhteytt√§¬†[email protected]¬†

Varaa kurssipaikka täältä